Knallertkørekort uge 31-32, 2024

Knallertkørekort

Knallertkørekort 2024 - opstart uge 31 Dette er et sommerferiehold - som er forbeholdt efter- og kostskoleelever som enten skal på, kommer hjem fra og er hjemme mellem årgangskift på samme skole.

Teori/kørsel foregår ved Knallertkøreskolen, K. Christensens Vej 6, 9200 Aalborg SV - indgang fra Havekrogen
Hele forløbet forventes at tage ca. to uger - med forbehold for ferier, dårligt vejr osv. Alle elever skal forvente hyppigere undervisning på dette hold kontra et hold over fire uger.

Lektionsplanen kommer til tættere på sommeren 2024.

Fra 14 år og 6 måneder til og med 17 år og 6 måneder.
600 kroner som betales ved tilmelding.

Introduktion:

Er du 15, 16 eller 17 år og vil du køre på lille knallert?

UngAalborg tilbyder undervisning hele året, i vinterperioden dog kun hvis vejret tillader det.

I skolernes sommerferie tilbydes der undervisning i de to første uger. Pladserne er fortrinsvis for de elever der enten skal på efterskole eller lige er kommet hjem fra efterskole.

Pris og tilmelding:

Du tilmelder dig her på hjemmesiden, hvor du vælger det hold og dermed opstarten af holdet, som passer bedst til dig. Du skal være 14½ år før, at du kan tilmelde dig.

Pris: 600 kroner - som betales ved tilmelding af holdet. Tilmeldingen er bindende!

Praktisk information:

- Er der nogle specielle forhold, som underviseren skal være opmærksokm på, kan dette noteres i kommentarfeltet og underviser vil få besked.

- Alle kan deltage, også hvis du har vanskeligheder med f.eks. læsning og stavning, da det meste af undervisningen foregår via video og billeder samt gennemgåes mundtligt af underviser. Alt tekst til teoriprøven bliver læst op af underviser.

- Hvis du udebliver fra undervisningen uden afbud, bliver pengene ikke refunderet. Hvis du gerne vil deltage på et andet hold, så skal du tilmelde dig et andet hold og igen betale 600 kroner.

- Hvis du skal op til en ny teoriprøve eller praktisk prøve, så sendes der en regning på 220,00 kr.

- Til første undervisningsgang skal der medbringes et pasfoto der opfylder de krav der stilles til erhvervelse af pas og kørekort. Det er vigtigt at du ikke bare selv tager et vellignende foto - få en fotograf til at tage billedet. Ansøgning til knallertkørekort kan afvises hvis pasfoto ikke opfylder gældende krav omkring pasfoto.

- Hvis du mister dit kørekort, skal du henvende dig til Borgerservice, Rantzausgade 6, 9000 Aalborg. Kontakt Mette T. Nedergaard, tlf. 99311848.

- Du skal bo i eller gå i skole i Aalborg Kommune for at kunne tage knallertkørekort igennem UngAalborg.

Undervisningen:

Ungdomsskolens knallertkøreskole er det eneste sted i Aalborg Kommune, du kan tage knallertkørekor, og vi starter løbende hold op.

For at få dit knallertkørekort skal du:

• Gennemføre et 8 timers obligatorisk færdselsrelateret førstehjælpskursus. Kurset foregår hos og afholdes af UngAalborg fra d. 01.01.24 i Kjellerupsgade 16, 9000 Aalborg. Førstehjælpskursuset skal være gennemført og bestået - før - du melder dig på et knallertkørekort hold. Du vil blive tage af holdet, hvis dette ikke er gjort.
  • Deltage i 30 lektioner inkl. teoretisk og praktisk prøve. Undervisning er både hverdage og i weekenden. Har man fravær kan man - ikke - tage sit knallertkørekort, medmindre det er f.eks. akut sygdom.
  • Bestå både teoriprøve og den praktiske prøve.
  • Kontakt altid underviser forud hver lektion/kørsel, hvis man f.eks. er syg.
  • Noget undervisning kan flyttes eller aflyses pga. vejret, som f.eks. frost eller store mængder sne. Hvis UngAalborg vurderer at kørsel ikke er forsvarligt, kan vi blive nødsaget til at flytte datoer for praktisk kørsel.
  • Tag passende tøj på til praktisk kørsel afhængigt af vejret. Der køres aldrig i korte bukser.

Undervisningen (teori og kørsel) foregår på K. Christensensvej 6, 9200 Aalborg SV (indgang ved Havekrogen). I lokalerne har vi teorilokale og en manøvregård, hvor du får de første køretimer i kravlegård.

Underviser: Ikke afgjort endnu.

Har du spørgsmål i forbindelse med knallertkørekort, er du velkommen til at kontakte Rikke Wulff, rkw-skole@aalborg.dk/mobil: 93520900. Telefonisk kontakt kan ske i vores telefontid mandag, tirsdag, onsdag og fredag kl. 10.00 – 14.00 og torsdag kl. 13.00 – 16.00.

Alternativt kan du kontakte teamleder Martin Løbner Kappel: 93520911/martin@ungaalborg.dk