+45 93 52 09 00 // rkw-skole@aalborg.dk

Traktorkørekort - efterår 2024 - venteliste

Knallertkørekort

Vil du tage et traktorkørekort igennem UngAalborg? Så læs med her. Dette er en venteliste - det koster ikke noget at stå på ventelisten - alle elever bliver kontaktet forud holdopstart i efteråret 2024.

Tid og sted
Alt undervisningen foregår på Lundbæk Landbrugsskole
Forventet opstart i august/september 2024, undervisningen forventes at tage ca. en måned ialt inkl. teori og køreprøve. Køreprøven afholdes i Nibe.
Teoriundervisningen, som er de ca. tre første uger, foregår mandage fra 8 til 12 og torsdage fra 16-19.15.
Køretimer forventes at være ca. 4-5 lektioner, og kan varierer fra elev til elev.
Aldersgrænse
Fra 15 år til og med 17 år og 6 måneder.
Pris
Forventet pris: Ca. 6000 kroner - som dækker over prøveafgift, undervisningsmateriale osv.
Antal ledige pladser
Der er 5 pladser tilbage.

Introduktion:

Vil du tage et traktorkørekort og fylder du 16 år i år? Så er det muligt at tage et traktorkørekort igennem UngAalborg, som samarbejder med Nordjyllands Landbrugsskole, Lundbæk: https://njylls.dk/.
Der er holdstart to gange om året, henholdsvis om foråret og efteråret.

Pris og tilmelding:

Du tilmelder dig her på hjemmesiden, hvor du vælger det hold og dermed opstarten af holdet, som passer bedst til dig. Du skal fylde 16 år i indeværende år før, at du kan tilmelde dig.
Pris: ca. 4800 kroner - som betales ved tilmelding af holdet. Tilmeldingen er bindende, og der tages forbehold for evt. prisændringer.

Praktisk information:

- Til første undervisning skal der medbringes pasfoto, som opfylder kravene til pasfoto i Danmark, lægeerklæring og førstehjælpsbevis (færdselsrelateret førstehjælp) som er maksimum et år gammelt. Hvis man ikke har et gyldigt førstehjælpsbevis, så er det muligt at tage dette igennem UngAalborg. Dette koster 450 kroner. Søg på hjemmesiden, under hold, og søg efter "førstehjælp" så kommer alle nuværende planlagte hold frem. Der er løbende optag og opstart af disse hold hele året. Ansøgning til traktorkørekort kan afvises hvis pasfoto ikke opfylder gældende krav omkring pasfoto.

- Er der nogle specielle forhold, som underviseren skal være opmærksom på, så kontakt gerne underviseren forud eller til første lektion.

- Alle kan deltage, også hvis du har vanskeligheder med f.eks. læsning og stavning, da det meste af undervisningen foregår via video og billeder samt gennemgås mundtligt af underviser. Alt tekst til teoriprøven bliver læst op af underviser.

- Hvis du udebliver fra undervisningen uden afbud, bliver pengene ikke refunderet. Hvis du gerne vil deltage på et andet hold, så skal du tilmelde dig et andet hold og igen betale 4800 kroner.

- Hvis du skal op til en ny teoriprøve eller praktisk prøve, så sendes der en regning på 1000 kr. Hertil kommer der også til den praktiske prøve udgifter til ekstra køretimer mv.

- Til første undervisningsgang skal der medbringes et pasfoto der opfylder de krav der stilles til erhvervelse af pas og kørekort. Det er vigtigt, at du ikke bare selv tager et vellignende foto - få en fotograf til at tage billedet. A

- Hvis du mister dit kørekort, skal du henvende dig til Borgerservice, Rantzausgade 6, 9000 Aalborg.

- Du skal bo i eller gå i skole i Aalborg Kommune for at kunne tage traktorkørekort igennem UngAalborg.

Undervisningen:

For at få dit traktorkørekort skal du:

• Deltage i 30 lektioner inkl. teoretisk og praktisk prøve. Undervisningen er både hverdage og i weekenden. Har man fravær kan man - ikke - tage sit traktorkørekort, medmindre det er f.eks. akut sygdom.
  • Bestå både teoriprøve og den praktiske prøve.
  • Kontakt altid underviser forud hver lektion/kørsel, hvis man f.eks. er syg.
  • Noget undervisning kan flyttes eller aflyses pga. vejret, som f.eks. frost eller store mængder sne. Hvis UngAalborg/Kørelærer vurderer at kørsel ikke er forsvarligt, kan vi blive nødsaget til at flytte datoer for praktisk kørsel.
  • Tag passende tøj på til praktisk kørsel afhængigt af vejret.

Undervisningen (teori og kørsel) foregår på Lundbæk Landbrugsskole, Halkærvej 3, 9240 Nibe.

Kontakt:

Underviser: Heidi, 40465665

Har du spørgsmål i forbindelse med traktorkørekort, er du velkommen til at kontakte teamleder Martin Løbner Kappel: 93520911/martin@ungaalborg.dk.

Andre hold i samme kategori