Jagttegn, forventet start aug/sept 2024 (venteliste)

Bevægelse og Friluftsliv

Vil du lære at gå på jagt? Så kom og vær med - tag et jagttegn igennem UngAalborg! Dette er en venteliste til holdstart i august/september 2024 - hvor man allerede nu kan skrive sig op - det koster ingenting at stå på ventelisten! Alle på ventelisten vil blive kontaktet efter sommerferien 2024 forud opstart af holdet.

Jagt
Friluft
Ikke afgjort endnu - men forvent undervisning en gang om ugen i ca. tre timer og enkelte lørdage til skydning.
Lokation: UngAalborg administration i stueetagen, Kjellerupsgade 16, 9000 Aalborg C.
Fra 15 år til og med 19 år. Eller du skal gå på et af følgende klassetrin: 7. 8. 9. 10.

Du skal fylde 16 år i 2024 og ikke være fyldt 20 år ved holdstart for at kunne deltage på dette hold.

Den teoretiske undervisning til jagttegn indeholder

• Gennemgang af pensum inden for vildtkendskab, vildtbiologi, vildtforvaltning, vildthåndtering, jagtvåben og ammunition, lovgivning, sikkerhed, etik og jagtledelse, ved hjælp af billeder og målrettet jagtundervisning.

Det obligatoriske våbenkursus til jagttegn indeholder

• Forsigtighedsregler, våbenbetjening, skydeteknik, 50 skud efter lerduer, afstandsbedømmelse til vildtfigurer samt træning i jagtbane, som svarer til den bane, man går til jagttegnsprøven på.

Opstart

• Undervisningen foregår her: Ikke afgjort endnu. Der kan også forekomme enkelte undervisningsdage/skydetræning i udvalgte weekender.
  • Holdstart: Ikke afgjort endnu. Holdet bliver kun oprettet - hvis der er nok tilmeldte.

• Den samlet pris forventes at blive ca. 1800 kr. Hvilket blandt andet dækker prøvegebyr samt flugtskydning, og dette betales direkte til henholdsvis Naturstyrelsen samt Aalborg Flugtskydningsforening. 900 kr. betales ved tilmelding. Resten betales senere i forløbet.

Tilmelding

• Tilmelding foregår her på hjemmesiden. Oprettelse af holdet forudsætter 10 deltagende elever.

Kontakt

• Spørgsmål omkring holdet, indhold, prøver og opstart mv. kan rettes til jagttegns underviser: Mogens Chlander Larsen (+4529930503). Alternativt kan Martin Løbner Kappel, teamleder fra UngAalborg, også kontaktes på +4593520911 eller på martin@ungaalborg.dk