UngCrew til Podcasten Sidesporet

Film og Digitale Medier

UngAalborg laver Podcasten Sidesporet, som er en podcast med fokus på unges hverdags dilemmaer Sammen med unge, taler vi om og diskuterer de dilemmaer som måtte fylde i unges liv og tager ud på skoler og ungdomsuddannelser og inddrager unges syn og holdninger til de problemstillinger, der bliver stillet.

Underviser
Signe Olenius Grøn
Tid og sted
Det vil vi snakke om når vi mødes første gang.
Fra 14 år til og med 22 år.
Antal ledige pladser
Der er 28 pladser tilbage.

UNGCREW TIL PODCASTEN SIDESPORET! 🎧🎤

Vi leder efter unge mellem 14-20 år, som har lyst til at være medskabere på podcasten. Du skal være interesseret i podcastmediet og være nysgerrige på at konceptudvikle en podcast på unges egne præmisser og være med i panelet. Måske er du endda også interesserede i at være med til al det tekniske bag om mikrofonen og har lyst til at lære at klippe/redigere, arbejde med SoMe eller skabe musik til en podcast. Du må gerne have en holdning til, hvad der er fedt at lytte til af podcasts, du er pligtopfyldende, overholder aftaler og har lyst til at tage ansvar og medejerskab på podcasten. Du behøver ikke være med i alle dele, men kan godt bare være med i enkelte dele, hvis du nu fx. drømmer om at blive producer. Vi søger derfor både unge til følgende:

Unge til at producere: Dette indebærer bl.a. at optage podcasten, lave musik og jingler, klippe optagelserne, hjælpe med udgivelse, mm.

Unge til at arbejde med SoMe: Dette indebærer bl.a. at lave content, være med til at bestemme hvordan podcasten skal leve på de sociale medier, mm.

Unge til panelet: Dette indebærer at være med i panelet sammen med andre unge udefra, deltage i svære dialoger og at dele ud af erfaringer, give gode råd, mm.

Unge til at udvikle og koordinere: Dette indebærer bl.a. at være med til at finde ud af, hvad der rører sig hos de unge og planlægge temaer og indslag derudfra og meget andet.

Det er vigtig, at du er pligtopfyldende, møder op til aftaler og produktionsdage og har lyst til at bidrage og være medskaber på en podcast om unges hverdags dilemmaere.

Du kan læse mere om Podcasten Sidesporet på: https://aalborgungdomsskole.dk/sidesporet/

Sted: Vi mødes som udgangspunkt på Ungdomskulturhuset Stationen, Stationsvej 10, 9400 Nørresundby

Kontaktpersoner: Julia Østergård og Signe Grøn / Julia@ungaalborg.dk og Signe@ungaalborg.dk / mobil: 9352 0928

Underviser