Cosplay - For øvede

Teater, Performance og Scenekunst

Det skarpeste Ungdomsteater fællesskab i Aalborg. Bliv en del af Aalborgs stærkeste fællesskab for unge mellem 13 og 25, "Teater X-Perimentet" på Blok X i Karolinelund. Måske du drømmer om at blive Forfatter, Skuespiller, Danser, Performer? Måske du gerne vil arbejde med dig selv, og få redskaber indenfor præsentationsteknik og kropsforståelse? Måske drømmer du om at være en del af et stærkt kunstnerisk fællesskab for unge. Måske du bare elsker at nørde med Cosplay og udtænke kreative løsninger til kostumer og probs? Kan du nikke ja til en af ovenstående, så er et, eller flere af Teater X-perimentets hold helt sikkert lige noget for dig! Ungdoms-teater og kunstneriske fællesskaber i Aalborg, med Kant og Niveau.

Vil du bringe dine yndlings fiktive karakterer til live, ved hjælp af dine egne kreative hænder? Er du trænet i at lave dine egne projekter, og vil du elske at være med til at skabe det skarpeste Cosplay Netværk for unge i Aalborg? - Så meld dig på holdet"

Tid og sted
Onsdag klokken 17.00 - 20.00
Blok X - Karolinelund

Primær underviser: Emma Bjørnstrup
Fra 13 år til 25 år. Eller du skal gå på et af følgende klassetrin: 7. 8. 9. 10.
Antal ledige pladser
Der er 8 pladser tilbage.

Cosplay er kort fortalt en kreativ hobby hvor man laver kostumer baseret på sine yndlings fiktive karakterer, hvad end det er fra film, spil, anime eller noget helt fjerde.

Cosplay - for øvede er holdet for dig der allerede har stiftet bekendtskab med Cosplay, og som måske allerede har været på conventions, eller har en ambition om at komme det.

Holdet skal danne rammerne for et stærkt Cosplay fællesskab hvor vi nørder sammen, og hjælper hinanden i mål med vores Cosplay projekter.

På holdet arbejder vi blandt andet med:

• Noget så klassisk som symaskinen
  • Materialer som termo-plastik og skum
  • Parykker og makeup.

Fun Fact:

Cosplay er sammensat af ordene ”costume” og ”roleplay” og selvom cosplay er en kreativ hobby der mest fokuserer på det håndværk der ligger i at skabe et kostume, så kommer rollespils delen også ind i billedet, da man har mulighed for at stille op til cosplayshows til conventions hvor man performer sit helt eget act!

• Måske tager vi på Convention sammen?

Alle der deler en kærlighed til det kreative, det fiktive og det åbne og mangfoldige univers som cosplay er, er velkomne på holdet.

OBS: Der vil være en lille egenbetaling på nogle af de projekter vi kaster os ud i, ligesom det forventes at vi sammen tænker bæredygtigt når vi laver vores top fede kostumer.

Lektioner

Dato Tid Sted